dissabte, 18 d’agost del 2007

Viatge a Egipte ( del 3 al 13 d'agost )

1r dia

A les 15.00 h ens presentem a l’aeroport. Allà coneixem el que serà el nostre guia durant tot el viatge AHMED KANDIL i a la resta de companys de viatge: L’Anna, La Montse i LA Pilar ( les tres nenes ), la Margarida i el Francesc i la Dolors i en Manel.

Al vespre hem arribat al Caire i hem anat al barri d’Heliopolis on es trobava el nostre hotel, el Meridien: Després de sopar hem anat a descansar que demà cal matinejar de valent. Pel camí hem començat a conèixer la ciutat i el seu curiós caos circulatori.

2n dia

A les 3 del matí ha sonat el despertador. Avui ens espera un dia mogut. Hem tornat a l’aeroport del Caire per agafar un avió cap a Aswan i Abu Simbel.

En arribar a Abu Simbel hem anat a visitar els espectaculars temples de Ramsés II i el de la seva esposa, la reina Nefertari, tots dos excavats a la roca. Degut a la construcció de la gran presa d’Aswan, van ser traslladats, pedra per pedra, uns 200 m fins a situar-los allà on es troben ara.

Tot fent la visita hem sabut d’un accident en topar un camió i un autocar de turistes catalans, en el que han mort els conductors i una turista ( ràpidament hem trucat a casa per tranquil·litzar a la gent).

Hem tornat a agafar l’avió cap a Aswan per embarcar al vaixell que ens portarà a navegar pel Nil, l’Oberoi Philae .

A la tarda hem navegat en faluca per les illes d’Aswan i hem visitat el Jardí Botànic i després un poblat nubi traslladat aquí degut a la construcció de la presa d’Aswan. La gent és molt acollidora i ens rep amb música. Anem a una de les cases en la que alguns es pinten amb “gena”. Després de donar una volta al poble i descobrir la seva gent, tornem a la faluca i a ritme de les seves músiques tornem cap el vaixell.

3r dia

Ens aixequem a les 8.00 h i després d’esmorzar hem anat a visitar el temple de PHILAE a l’illa Agilkia, al sud de l’antiga presa d’Aswan – on l’han traslladat, desmuntant-lo bloc a bloc, ja que era gairebé colgat d’aigua -. És un temple ptolomeic dedicat a ISIS i també hi ha el pavelló de Nectabeno, el quiosc de Trajano i el temple de Hathor en el que destaquen uns relleus de músics i de BES el deu de la música.

Després hem anat a veure la cantera on hi ha l’Obelisc inacabat, que ens ha servit per entendre millor la forma de fer i de traslladar un obelisc.

Mentre dinaven el vaixell ha posat rumb cap a Kom Ombo. En arribar hem visitat el temple grecorromà. Potser no està massa ben conservat però la seva situació, sobre un turó just a un revolt del Nil, i el fet de ser un temple de 2 santuaris simètrics el fan prou original. Els santuaris estan dedicats a 2 déus diferents: el de l’esquerra a HAROERIS – el falcó- i el de la dreta a SOBEK - el cocodril-.

Després del te el vaixell ha sortit cap a Edfú.

Al vespre hem fet una festa egípcia, vestits per la ocasió: sopar del país i ball dirigit per un animadíssim metre del vaixell: "desmelene" divertidíssim fins que un francès ha decidit que era massa tard i ha demanat silenci.

4t dia

Cap a les 8.00 h marxem a veure el temple d’Edfú , dedicat a HORUS . Va ser aquí on va lluitar amb el seu oncle SETH . És el temple ptolemaic més gran i millor conservat. La impressionant façana dóna pas al patí de columnes i a les diverses sales hipòstiles que acaben a la sala d’ofrenes i al santuari d’Horus.

En sortir hem hagut de “lluitar” amb uns agressius venedors que s’han llençat sobre nostre com si fóssim carnada fresca, però hem sobreviscut i en certa manera, hem après la lliçó.

A les 11.00 h el vaixell ha començat a navegar cap a l’enclusa d’Esna i després cap a la ciutat de Luxor , l’antiga TEBAS

A la tarda-vespre, visitem el temple de Luxor dedicat a la triada de déus: AMON , MUT i KNONS . Davant el temple hi ha una avinguda d’esfinxs just davant de la façana. Dins del temple hi ha una mesquita i una església. I si ja era prou interessant, la il·luminació nocturna l’ha convertit en meravellós i impressionant.

5è dia

Cap a les 7.00 posem rumb cap a la Vall dels Reis i les Reines. Primer passem pels Colossos de Memmon, dues estàtues d’Amenofis IIIr d’uns 18 m. d’alçada i que són l’únic que queda del temple mortuori.

Després hem anat a la Vall de les Reines i hem visitat la tomba d’Amonherjepship, fill de Ramses III en la que hi ha unes precioses pintures murals molt ben conservades i a la cambra funerària es troba l’esquelet d’un fetus de 5 mesos. Després hem visitat la tomba de la seva mare, la reina Titi, amb unes policromies molt i molt maques. No hem pogut visitar la tomba més espectacular, la de Nefertari ja que és tancada perquè no es deteriori – de camí, però hem vist un vídeo impressionant d’aquesta tomba -.

D’allà hem anat al temple de Hatshepsut , conegut com a Deir El-Bahari que vol dir “el temple del nord” , un impressionant temple format per tres terrasses.

Per acabar el matí, hem anat a la Vall dels Reis i hem visitat les tombes de Ramses III, Ramses IX, Ramses IV i Tutankamon. Totes tenen unes pintures increïbles, unes policromies i us baixos relleus impressionants, però sense sarcòfag tret de la Tutankamon que és just el contrari, tan sols hi ha policromia a la paret del sepulcre, però hi ha la seva mòmia dins el taüt d’or massís.

A la tarda hem anat al temple de Karnak dedicat a Amon el més gran d’Egipte. És impressionant: 136 columnes, quantitat de monuments, el llac sagrat, l’escarbat al que cal donar les 3 voltes i demanar el desig....

I per acabar el dia, un sopar de gala: el de blanc i negre!

6è dia

Hem agafat l’avió cap El Caire i d’allà l’autocar cap Alexandria per una autopista plena d’anuncis i vorejada de camps verds ( vinyes, blat de moro, palmeres, mango, verdures ...) i de noves urbanitzacions.

En arribar a Alexandria hem vist l’ambient de les platges, plenes de gom a gom, i el caòtic i zizagejant trànsit – perill absolut-.

Després de deixar les coses a l’hotel, el Helnan Palestine, hem fet una visita panoràmica per la ciutat. Travessant el seu llarg passeig marítim – d’uns 23 kms- fins a arribar al castell emmurallat de Qaitbei situat just on havia estat el desaparegut far d’Alexandria . Després hem caminant per alguns animats carrers i places de la ciutat.

7è dia

Hem començat visitant el Museu Nacional d’Alexandria un petites museu de 3 plantes força interessant.

Hem anat a les catacumbes de Kom Ash Shoqafa d’estil grecorromà però amb moltes influències egípcies.

Després hem visitat l’anomenada Columna de Pompei del parc arqueològic, que era antigament un temple dedicat a SERAPIS un déu sincrètic grec-egipci. Allà mateix es troba l’antiga biblioteca petita de la ciutat ( tan sols hi ha l’espai i els forats dels pergamins ).

Per acabar el matí hem visitat l’espectacular nova Biblioteca d’Alexandria El disseny és increïble i aprofita la llum natural de forma ingeniosa. A part de la biblioteca té sala d’exposicions, planetari, museu de la ciència i palau de conferències.

La tarda ha estat per relaxar-nos i descansar d’un dia tan intens.

8è dia

Avui és dia festiu pels musulmans i això s’ha notat als carrers.

Hem visitat el amfiteatre romà de Kom al Dikka . Davant seu hi ha una rèplica moderna que es fa servir per a concerts d’òpera i altres músiques especialment a l’estiu.

Després hem sortit direcció el Caire. En arribar hem anat directes a les piràmides i l’esfinx de Giza. Destaquen les tres piràmides més impressionants: les de Keops, Kefren i Micerino, tot i que hi ha altres piràmides, mastabes, i temples funeraris.

D’anada a l’hotel i després d’haver dinat, hem anat a una fàbrica-botiga de papirs.

I al vespre hem fet un viatge nocturn pel Nil en faluca, contemplant la ciutat iluminada.

9è dia

Hem visitat el barri Copte del Caire: l’església de Sta Bàrbara , la penjant i la de St Sergi . També la sinagoga de Ben Ezra.

En sortir, hem visitat la mesquita d’Amir Ben Al-Aasla i les de Sultan Hassan i la de Al Rifai amb la tomba del rei Faruk i també la de l’últim Sha d’Iran, Fuad.

Haven dinat hem anat al bazar Jan El Jalili , un zoco de carrers estrets ple de milers de botiguetes.

Per acabar el dia hem anat a veure l’espectacle de llum i so de Giza, kust davant l’esfinx i la piràmide de Kefren.

10è dia

Hem anat a Sakkara per veure la mastaba de Ti –amb unes impressionats pintures que ens deixen veure a la perfecció com era la vida qüotidiana de l’Antic Imperi-. Després hem entrat a la piràmide de Teti en la que, després de baixar ben ajupidets, hem descobert el seu sarcòfeg de basalt, un sostre preciós decorats d’estels i la forma piramidal del sostre de la càmara funerària. Per acabar hem visitat la mal anomenada “piràmide esgraonada” , ja que és una mastaba, la del faraó Zoser, decorada amb 4 mastabes a sobre, cada una més petita.

Després, camí de Menfis, hem visitat una fàbrica de catifes elaborades per nens que han estat trets del carrer i ara treballen aquí aprenet un ofici.

A Memfis hem visitat l’esfinx anònima i una estàtua estirada de Ramsés II realment impressionant.

Anant cap el lloc on dinarem, hem visitat una fàbrica-botiga d’essències , la Sheikh Abdull Perfumes Palace de Nazlet.

Per acabar el dia hem anat a un vaixell en el que se’ns ha ofert un sopar-espectacle.

11è dia

Hem anat a visitar el museu del Caire i la mesquita d’alabastre de Mohammed Alí dins la ciutadella de Saladí.

Per acabar, hem rematat el dia tornant al mercat de Khan El-Khalili .

Després hem anat a l’aeroport del Caire a buscar el nostre avió d’Egypt Air per tornar a Barcelona, no sense abans acomiadar-nos i agrair la professionalitat i l’exquisit tracte de l’Ahmed.

airun ha dit...

hola!
molt maco el resum!
deu n'hi do, quin no parar i quantes coses que heu vist, a demes no se si son les fotos que heu triat pero sembla que no fa gens de calor i que esteu la mar de relaxats ;)
fins aviat!!
nuria

Glòria i Jordi ha dit...

Hola!

Déu n'hi do de la passejada per l'Antic Egipte!!

Una abraçada ben forta des de la vila del pingüí!